Udvalgte projekter
-
Kloge hænder, NCC
Hvordan styrker vi unges interesse for håndværksfagene inden valg af ungdomsuddannelse? I projekt Kloge Hænder inviterede NCC og Region Hovedstaden elever fra 7. klasser på byggepladsbesøg på Nyt Hospital Nordsjælland for at gøre dem nysgerrige på mulighederne i byggebranchen. Eleverne mødte rollemodeller, oplevede byggepladsen og fik selv mulighed for at bygge i træ. Gemzøe consulting har stået for udvikling, planlægning og kommunikation i forbindelse med projektet.
-
Vejen til en god start i byggebranchen, Foreningen Byggeriets Samfundsansvar
På baggrund af interviews og workshops har Gemzøe consulting i samarbejde med Byggeriets Samfundsansvars Unge Advisory Board udviklet guides og anbefalinger til, hvordan nye og unge medarbejdere får en god start i byggebranchen. Anbefalingerne til virksomheder og medarbejdere har fokus på parternes forventninger, øje for at udfolde den unges kompetencer og hvordan man styrker diversitet og inklusion på arbejdspladserne.
-
Kommunikationsrådgivning og employer brand strategi
Kommunikationsrådgivning og udvikling af strategier for branding og større digital synlighed for en række virksomheder i byggebranchen. Gennem arbejde med bl.a. hjemmeside, kernefortælling, presse og kommunikation på sociale medier fik virksomhederne tegnet et tydeligere digitalt portræt over for omverdenen og skabt synlighed over for kunder, samarbejdspartnere og nye potentielle medarbejdere.
-
Ny kernefortælling og pay off for Metro Service
Gemzøe consulting har udviklet en ny kernefortælling og pay off for Metro Service som led i virksomhedens rejse fra driftsoperatør af den københavnske metro til stor mobilitetsoperatør, der også skal drifte Hovedstadens Letbane. 'Together on Journey' skal i fremtiden forbinde Metro Service til deres medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere.
-
ESG Compliance – den røde tråd fra strategi til medarbejderhåndbog
Som led i en større strategiproces med fokus på de kommende ESG-krav varetog Gemzøe consulting arbejdet med tekstproduktion, så der blev skabt sammenhæng i virksomhedens kommunikation helt fra strategi og virksomhedens politikker til personalehåndbog og guidelines. Kunden var en leverandør til byggebranchen.
-
Science Day, NCC
Udvikling, planlægning og kommunikationsaktiviteter ved besøgsdag på NCC’s byggepladser for folkeskolens 8.-10. klasser. Projektet var et landsdækkende event, hvor eleverne fik information om arbejdet i byggebranchen, mødte unge inspirerende medarbejdere og selv byggede en kasse i træ, som de fik med hjem.
-
Koncept og fondsansøgning til 'Sambyggerne', Foreningen for Byggeriets Samfundsansvar
Projektet Sambyggerne inviterer unge og deres ledere til et workshopforløb, der sætter fokus på, hvordan det opleves at starte som ny i byggebranchen og sammen finde anbefalinger til, hvordan branchen kan blive bedre til at tage imod alle typer af mennesker.
-
Udvikling af unge advisory board, Foreningen for Byggeriets Samfundsansvar
Udvikling af koncept og udarbejdelse af kommissorium for et unge advisory board i tilknytning til bestyrelsen i Byggeriets Samfundsansvar. Formålet er at styrke og forankre dialogen mellem unge og erfarne i byggeriet og gøre branchen mere tilgængelig og bæredygtig for næste generation.
-
Fra Verdensmål til ESG i byggeriet, Foreningen for Byggeriets Samfundsansvar
Kommunikationsrådgivning og udarbejdelse af tekst og struktur til online vidensuniverset Den bæredygtige markedsdialog - Fra Verdensmål til ESG i byggeriet. Universitet er et værktøj, der kan hjælpe byggeriets virksomheder med at omsætte FN’s Verdensmål til konkrete og håndgribelige bæredygtige indsatser.
-
Employer brand strategi, Artelia
Interviews med HR managere i flere europæiske lande for at afdække best practices i forhold til Employer Value Proposition (EVP). Projektet var et led i udarbejdelse af employer brand strategi for Europa.
-
Kommunikationsrådgivning, Engineer the Future
Udarbejdelse af årsskrift samt rådgivning om kommunikation og strategi for at styrke partnerskaber og øge synlighed. Engineer the Future arbejder for at flere unge vælger en uddannelse inden for ingeniør-, it- og science.
-
Workshop om mangfoldighed, diversitet og inklusion, Foreningen af Rådgivende Ingeniører
Hvad forventer de unge af fremtidens arbejdspladser? Hvad er deres holdning til mangfoldighed, diversitet og inklusion? Gemzøe consulting stod for planlægning, gennemførelse og facilitering af workshop for cirka 40 yngre medarbejdere i forbindelse med generalforsamling og årsdag.
Brandingstrategi
"For en nystartet Life Science rådgiver som LH Project Management, giver det stor værdi at arbejde sammen med Rikke. Hun har udviklet strategi for branding af virksomheden, omfattende hjemmeside, pressemateriale, indsatser på sociale medier og employer branding. Hun har god indsigt i branchen, der eksekveres hurtigt og følges op på projekterne til punkt og prikke."
Kim Leander Hoegh,
Stiftende partner i LH Project Management
Kommunikationsstrategi og rådgivning
“Rikke kender os og forstår os, og så kan hun samtidig se os udefra. Det har været en stor hjælp i arbejdet med synlighed og kommunikation, at have en innovativ kommunikations-partner med, som kender målgruppe og branche så godt. Derudover er Rikke en professionel og meget behagelig samarbejdspartner, der går langt for at forstå den kontekst, hun træder ind i.”
Marie Langeskov
Leder i Engineer the Future
Udvikling af unge advisory board
“Arbejdet med at tiltrække unge til byggebranchen kræver lyst til at være sammen med de unge, evnen til at være nysgerrig og lytte til de unge og ikke mindst inddrage de unge. Rikke har været en stor del af arbejdet med at udvikle et stærkt Unge Advisory Board til Foreningen for Byggeriets Samfundsansvar, og har med stort engagement stået for videreudvikling og facilitering af arbejdet med at åbne branchen endnu mere for næste generation.”
Christina Schultz
Sekretariatsleder i Byggeriets Samfundsansvar
Facilitering af forretningsudvikling
"Rikke skaber det fortrolige og tillidsfulde rum, der giver plads til den udviklende og modige samtale. Vi fik hurtigt skabt overblik og struktur på vores ideer og overvejelser og gjort det abstrakte konkret, og vi fik på få timer udarbejdet en operativ plan for vores videre arbejde med udvikling af vores virksomhed"
Katja, Mika og Hilda
Ejere af Ruby & Red